Dnia 17 czerwca w sali konferencyjnej Urzędu Miasta odbyło się spotkanie Burmistrza Tomasza Zająca z handlowcami ubiegającymi się o wynajęcie powierzchni handlowych na zrewitalizowanym Bazarze Miejskim przy ul. Ludna/Prosta.
W spotkaniu wzięło udział ponad 40 przedsiębiorców z branży przemysłowej i spożywczej.
Celem spotkania było ustalenie zasad przyznawania powierzchni handlowej oraz określenia dziennej stawki opłaty targowej i ceny najmu (czynszu) stoiska handlowego.
Handlowcy ustalili wspólnie, że podstawowymi kryteriami uprawniającymi do uzyskania powierzchni handlowej będzie posiadanie umowy z PSS „Społem” na „dawnym rynku” oraz prowadzenie działalności gospodarczej zarejestrowanej w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Jedną z zasadniczych kwestii do rozstrzygnięcia pozostało ewentualne wynajęcie stoisk handlowych branży rolno-warzywniczej, dla której docelowo, zgodnie z założeniami projektu i programu „Mój Rynek”, przeznaczone jest targowisko na ulicy Kruczej, zarządzane przez PGKiM Hrubieszów.
Na nowym bazarze znajduje się 40 miejsc handlowych.
Następne spotkanie odbędzie się 1 lipca br.