Zmiany sposobu naliczania i pobierania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz segregacji odpadów przez najemców lokali z mieszkaniowego zasobu Gminy Miejskiej Hrubieszów.
Uprzejmie informuję, że najemcy lokali z mieszkaniowego zasobu Gminy Miejskiej Hrubieszów, które nie znajdują się we wspólnotach mieszkaniowych, powinni złożyć deklarację w sprawie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, wybierając metodę zbierania odpadów (odpady zbierane w sposób selektywny lub tylko jako zmieszane). Deklaracje należy składać za pośrednictwem Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Sp. z o. o. w Hrubieszowie, administrującego mieszkaniowym zasobem Gminy Miejskiej Hrubieszów.
Składający deklarację będą wnosić indywidualnie opłaty za odbiór odpadów na wskazane konto, lub w kasie Urzędu Miasta Hrubieszów. Opłata ta nie będzie pobierana wraz z czynszem.
Najemcy lokali mający warunki do indywidualnego gromadzenia odpadów zbieranych selektywnie otrzymają worki do zbierania odpadów, natomiast odpady zmieszane będą w dalszym ciągu zbierane do wspólnych pojemników. W zabudowie wielolokalowej mieszkańcy muszą wspólnie zdecydować o sposobie zbierania odpadów, a w przypadku podjęcia zbiórki selektywnej odpady segregowane będą zbierane do oddzielnych pojemników.
Ponadto informuję, że rodziny wielodzietne, którym przysługuje Karta Dużej Rodziny będą miały możliwość, od 1 lipca 2016r., obniżenia o 50% opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Dodatkowo w miesiącu marcu dostarczone zostaną Państwu informacje o sposobie segregacji odpadów.